25
Lis

Współpraca Subaru z Toyotą

Solterra jest wynikiem dwuletniego projektu rozwojowego z największym udziałowcem Toyota Motor Corp. Premiera SUV-a pojawia się w związku z rosnącym popytem na pojazdy elektryczne, ponieważ kraje na całym świecie zaostrzają przepisy dotyczące ochrony środowiska w celu ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Odejście technologiczne od silników spalinowych stanowi wyzwanie dla mniejszych producentów samochodów, takich jak Subaru, którzy mają mniejsze możliwości finansowania kosztownego rozwoju pojazdów elektrycznych. Jednocześnie jest to szansa dla czołowych producentów samochodów, takich jak Toyota, na zbliżenie do siebie mniejszych rywali. „Rynek pojazdów elektrycznych nie jest jeszcze dojrzały, więc odpowiemy na to, pogłębiając naszą współpracę z Toyotą” – powiedział dyrektor generalny Subaru Tomomi Nakamura. Toyota, pionier hybrydowych samochodów elektrycznych, planuje wprowadzić do 2025 roku linię 15 modeli BEV. W ciągu następnej dekady wyda 13,5 miliarda dolarów na zwiększenie zdolności produkcyjnej akumulatorów samochodowych. Sprzedaż samochodów w Subaru to mniej niż jedna dziesiąta sprzedaży Toyoty, największego producenta samochodów na świecie pod względem wielkości produkcji. Solterra z napędem na przednie koła ma zasięg 530 km, podczas gdy wersja z napędem na wszystkie koła może przejechać 460 km na jednym ładowaniu, powiedział Subaru w komunikacie prasowym.