01
Wrz

Wiele systemów wspomagania jazdy i parkowania w Kia EV6

W pełni elektryczny crossover pojawi się w Europie w tym miesiącu. W ramach przygotowań do europejskiej premiery Kia opublikowała więcej szczegółów na temat zaawansowanych systemów wspomagania jazdy EV6, którą firma określa jako wiodącą w swojej klasie. Główną atrakcją jest system Highway Driving Assist 2 (HDA 2) nowej generacji, który podobno sprawia, że ​​jazda autostradą jest bezpieczniejsza i wygodniejsza. Wykorzystując radary rozmieszczone wokół samochodu, system pomaga kierowcy utrzymać ustaloną odległość i prędkość od poprzedzającego pojazdu, dzięki technologii Lane Following Assist (LFA) centrującej pojazd na pasie ruchu. Co więcej, wykorzystując oparty na nawigacji inteligentny tempomat z funkcją Curve Control (NSCC-C), system może zmniejszyć prędkość na zakrętach i zresetować ją, gdy pozwolą na to warunki. W przypadku, gdy inny pojazd jedzie w pobliżu, HDA 2 dostosowuje ścieżkę EV6, aby uniknąć ewentualnego ryzyka kolizji. System pomaga również przy zmianie pasa ruchu powyżej określonej prędkości, o ile ręce kierowcy znajdują się na kierownicy. Gdy kierowca kliknie na dźwignię kierunkowskazów, HDA 2 automatycznie przeniesie samochód na odpowiedni pas. Kia wspomina również o funkcjach, takich jak inteligentny system oświetlenia przedniego (IFS), 360-stopniowy monitor surround (SVM), asystent unikania kolizji z tyłu (RCCA) i system zdalnego inteligentnego wspomagania parkowania (RSPA) wykorzystując kamery przestrzenne i czujniki ultradźwiękowe. Te ostatnie umożliwiają autonomiczne parkowanie pojazdu, zarówno w prostopadłych, jak i równoległych zatokach parkingowych, niezależnie od tego, czy kierowca znajduje się w pojeździe. Wreszcie, Kia EV6 będzie oferować funkcję bezpiecznego wyjścia (SEA) i Smart Power Tailgate. Producent nie powiedział jednak, które z tych funkcji będą dostępne w standardzie, a które będą opcjonalne.