17
Sie

Stellantis zwiększa globalną sprzedaż BEV o prawie 50 proc.

Stellantis odnotował wzrost globalnej sprzedaży pojazdów BEV o prawie 50 procent rok do roku, do 136 000 sztuk w pierwszej połowie 2022 roku. Według danych własnych firmy, stawia ją to na drugim miejscu na rynku EU30 pod względem sprzedaży BEV i LEV. Lekkie pojazdy elektryczne obejmują pojazdy elektryczne z akumulatorem (BEV), hybrydowe typu plug-in (PHEV) i pojazdy elektryczne z ogniwami paliwowymi (FCEV), chociaż Stellantis nie oferuje tych ostatnich. W ramach swojego planu strategicznego “Dare Forward 2030”, Stellantis jest znany z tego, że forsuje swoje plany wokół zrównoważonej mobilności. Wśród wszystkich swoich marek, firma oferuje obecnie 20 w pełni elektrycznych pojazdów. Kolejne 28 BEV ma zostać wprowadzone na rynek do 2024 roku. Prezes Stellantis Carlos Tavares podkreśla ten plan: “W wymagającym kontekście globalnym kontynuujemy ‘Dare Forward’, zapewniając znakomite wyniki i realizując naszą śmiałą strategię elektryfikacji” W swoim komunikacie koncern potwierdził również pięć gigafaktur baterii – trzy w Europie i dwie w Ameryce Północnej.