19
Gru

Premiera Opla Astry Electric

Opel zaprezentował pierwszą wersję akumulatorowo-elektryczną swojego kompaktowego modelu Astra – jako pięciodrzwiową i równolegle także jako kombi. Dzięki wersji bateryjno-elektrycznej gama Astry jest już kompletna. Największym zaskoczeniem jest chyba nazwa modelu Astra Electric zamiast Astra-e, ponieważ zarówno design, jak i technologia są już w dużej mierze znane. Opel wykorzystuje w Astrze Electric i Astrze Sports Tourer Electric tę samą technologię, która jest już znana z odpowiednich siostrzanych modeli Peugeot 308 i 308 SW. W przypadku silnika elektrycznego firma Stellantis przechodzi z napędu o mocy 100 kW dostarczanego wcześniej przez Vitesco Technologies na jednostkę o mocy 115 kW. E-motor, który powstaje w Trémery we Francji, oferuje 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego i umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 170 km/h. Energia jest magazynowana w nowej jednostce napędowej o mocy 54 kW. Energia jest magazynowana w nowym akumulatorze o pojemności 54 kWh i pojemności użytkowej 51 kWh. Akumulator jest teraz oparty na ogniwach NMC811 i w zależności od wyposażenia powinien umożliwić osiągnięcie zasięgu WLTP do 416 kilometrów, jak podaje Opel. W modelach Corsa-e, Mokka-e i Zafira-e Opel pracował jeszcze z poprzednią generacją akumulatorów, których pojemność wynosiła 50 kWh brutto i około 45 kWh netto.