31
Gru

Polestar opracowuje nowy silnik elektryczny i akumulator z systemem 800 V.

Układ napędowy, który ma być używany wyłącznie przez Polestar, mógłby zadebiutować w Polestar 5. Wiadomość została przekazana przez szefa amerykańskiej jednostki Polestar Gregora Hembrougha. Silnik elektryczny, opracowany pod nazwą P10, ma imponującą moc 475 kW i będzie używany tylko przez Polestar. Podobnie jak w przypadku Porsche Taycan, P10 ma być sprzężony z dwubiegową skrzynią biegów, aby móc wybierać między maksymalnym przyspieszeniem a wydajnością. Jeśli P10 zadebiutuje w Polestar 5, wejdzie do produkcji w 2024 roku. Dzięki systemowi napędu na wszystkie koła z dwoma takimi jednostkami napędowymi jest mało prawdopodobne, aby moc systemu mogła zostać po prostu podwojona; maksymalna moc wyjściowa akumulatora może być tutaj czynnikiem ograniczającym. Mówi się, że 800-woltowy system ma zawartość energii 103 kWh i zostanie również zainstalowany w Polestar 5. Architektura ma również zapewniać „uproszczoną kompatybilność” z 400-woltowymi systemami ładowania. Wiadomo już, że szwedzka marka dąży do docelowego zasięgu ponad 600 kilometrów dla Polestar 5 i chce plasować pojazd na poziomie Porsche Panamera pod względem ceny.