03
Paź

Peugeot ujawnia szczegóły do elektrycznych 308 i 308 SW

Peugeot oficjalnie potwierdził całkowicie elektryczne wersje dla modelu 308 i jego kombi, 308 SW. Duet pojawi się na rynku od połowy 2023 roku i zgodnie z oczekiwaniami będzie miał na pokładzie nowy silnik elektryczny. Model BEV, bazujący na platformie EMP2, będzie wyposażony w nowy silnik elektryczny o mocy 115 kW. Na pokładzie znajdzie się również nowa generacja baterii. moc wzrasta ze 100 do 115 kW, natomiast maksymalny moment obrotowy pozostaje na poziomie 260 Nm. Peugeot obiecuje “natychmiastową reakcję” i wolność od wibracji. e-308 będzie wprowadzany na rynek jako samochód z napędem na przednie koła, podobnie jak znane samochody elektryczne oparte na e-CMP lub EMP2. Nowy akumulator o pojemności użytkowej 54 kWh i 51 kWh oparty jest teraz na ogniwach NMC811 i w zależności od wyposażenia powinien umożliwić osiągnięcie zasięgu WLTP ponad 400 kilometrów. Dwie elektryczne 308-ki będą dostępne w wariantach wyposażenia Allure i GT – szczegółowe zróżnicowanie nastąpi w późniejszym terminie. W przypadku wszystkich wariantów klienci będą mogli wybierać między trzema trybami jazdy (Eco, Normal, Sport) i rekuperacją poprzez tryb “Brake”. Na pokładzie znajdzie się również kokpit najnowszej generacji (“i-Cockpit”) wyposażony m.in. w kompaktową, podgrzewaną kierownicę, cyfrowy wyświetlacz head-up oraz centralny 10-calowy ekran dotykowy. Ponadto, producent zapowiada na premierę duetu najnowsze rozwiązania w zakresie łączności, infotainmentu i przetwarzania wnętrza. Peugeot nie podaje jeszcze ceny, ale zapowiada, że w niektórych krajach e-308 będzie można kupić całkowicie przez internet.