22
Paź

Nowa klasa BMW

BMW właśnie wprowadziło na rynek pojazdy elektryczne iX i i4 i wkrótce doda elektryczną wersję obecnej Serii 3. W drugiej połowie dekady zostaną one zastąpione nową generacją elektryki BMW określaną jako Neue Klasse. Nowa generacja będzie opierać się na wysoce elastycznej platformie modułowej przeznaczonej głównie dla pojazdów elektrycznych, ale także zdolnej do obsługi pojazdów z silnikami spalinowymi. Platforma ta zastąpi obecnie używane przez BMW platformy FAAR z napędem na przednie koła i CLAR z napędem na tylne koła, a producent potwierdza, że ​​pierwszy pojazd pojawi się w 2025 roku. Nowa platforma pozwoli również inżynierom na wydłużenie rozstawu osi, a pojazdy przyjmą również bardziej aerodynamiczny kształt, aby zmaksymalizować zasięg. W rezultacie proporcje będą odbiegać od przeszłości, nie tylko pod względem aerodynamiki, ale także zwiększenia przestrzeni we wnętrzu. Nie ma żadnych szczegółów na temat akumulatorów, chociaż wiemy, że będą one krokiem naprzód w porównaniu z akumulatorami piątej generacji BMW w iX i i4. Będą one również działać na 800-woltowej instalacji elektrycznej, co oznacza, że ​​możliwe jest naładowanie 80% w około 20 minut, coś, co już widzieliśmy w Porsche Taycan i powiązanym Audi E-Tron GT, które również używają system 800 woltów