26
Lis

Naukowcy Forda współpracują z Purdue University nad opracowaniem kabla do ładowania samochodów elektrycznych o dużej mocy.

Producent samochodów i Purdue University wspólnie opracowują kabel ładujący do użytku ze stacjami ładowania o dużej mocy, które mogą naładować akumulator pojazdu elektrycznego w tym samym czasie jakim zajmuje napełnienie zbiornika paliwa, co zwykle zajmuje około pięciu minut. Kabel posiada unikalny system chłodzenia cieczą, który może rozdzielić ciecz w parę, co poprawia jego zdolność do rozpraszania ciepła. „Obecnie ładowarki mają ograniczoną szybkość ładowania akumulatora pojazdu elektrycznego ze względu na niebezpieczeństwo przegrzania. Szybsze ładowanie wymaga więcej prądu do przepłynięcia przez kabel ładujący” – powiedział Michael Degner, starszy kierownik techniczny w Ford Research and Advanced Engineering. „Im wyższy prąd, tym większa ilość ciepła, które należy usunąć, aby kabel działał”- dodał. Najpotężniejsze obecnie używane stacje mogą naładować samochód elektryczny do 80% w ciągu 20 do 40 minut, a nowe projekty kabli będą potrzebne do zwiększenia prędkości wraz z poprawą technologii akumulatorów i sieci ładowania. Harmonogram wprowadzenia nowego kabla nie został ogłoszony, ale złożono wniosek patentowy w celu ochrony własności intelektualnej.