26
Sie

Elektryczna wersja Mercedesa Klasy G

Mercedes Klasy G ma je wszystkie, od czterocylindrowych do dwunastocylindrowych silników. Nadchodzi czas, kiedy pewien wariant legendarnego Geländewagena nie będzie miał pod maską silnika benzynowego lub wysokoprężnego, ponieważ model elektryczny został potwierdzony na 2024 rok. Być może już we wrześniu na targach IAA w Monachium może być zapowiedziany koncept. Zamiast przyjąć platformę EVA wykorzystywaną w szytych na miarę modelach elektrycznych, takich jak EQS i nadchodzący EQE, nowy EQG zelektryfikuje istniejącą Klasę G, podobno dziedzicząc akumulator z flagowego EV firmy. Uważa się, że duży rozstaw osi Klasy G wynoszący 2890 milimetrów (113,8 cala) może pomieścić akumulator 107,8 kWh EQS. Nawet jeśli Mercedes w jakiś sposób znajdzie sposób na upchanie tego większego zestawu akumulatorów, oczywistym jest, że EQG nie będzie tak wydajny jak EQS. Fakt, że nie będzie to specjalnie skonstruowany pojazd elektryczny, zmniejszy wydajność, nie wspominając o ceglastym kształcie, który nie jest aerodynamiczny, a co za tym idzie, nie wróży dobrze wydajności. Mercedes będzie sprzedawał EQG wyłącznie z napędem na wszystkie koła, co może oznaczać tylko, że zeroemisyjny SUV będzie standardowo miał konfigurację z dwoma silnikami.