05
Lis

Dacia Spring 2021

Segment A, czyli kategoria samochodów miejskich, nie odniosła największych sukcesów w przejściu na elektrykę, głównie ze względu na wysokie koszty produkcji i trudności w zamianie wysokiej ceny detalicznej na sprzedaż. Dacia Spring to tak naprawdę Renault City K-ZE stworzony na rynek chiński i tam też produkowany. Jest mały, bardzo prosty i dzięki temu też lekki – mierzy raptem 3,73 m długości i waży tylko 970 kg. Dacia twierdzi, że auto zostało zbudowane z myślą o carsharingu – czyli raczej do krótkich podróży, głównie po mieście i przy częstych zmianach kierowców. Ci nie będą mieli kłopotów z odnalezieniem się za kierownicą, bo obsługa jest bardzo prosta. Według danych fabrycznych Dacia Spring przyspiesza 0-50 km/h w 5,8 s, 0-100 km/h w 19,1 s. Przy baterii naładowanej do pełna Dacia Spring Electric przejedzie 209 kilometrów.