31
Sie

Brabus poprawia aerodynamikę Mercedesa EQS

Brabus, firma tuningowa z Bottrop w Niemczech, zaprezentowała program udoskonalający dla Mercedesa EQS, który ma na celu dalszą poprawę aerodynamiki i wydajności elektrycznego sedana. Z wartością cW wynoszącą 0,20, EQS jest już jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów elektrycznych ex-works. Elementy aerodynamiczne, koła i obniżenie od Brabusa dają EQS według Brabusa o 7,2 procent lepszą wartość cW. To powinno zwiększyć zasięg przy prędkościach od 100 do 140 km/h średnio o siedem procent. Jak podaje Brabus, wartości te zostały określone w tunelu aerodynamicznym. W przeciwieństwie do konwersji modeli z silnikami spalinowymi, które z powodu zwykłego wzrostu mocy wymagają zwykle więcej chłodzenia, Brabus jedynie ostrożnie ingeruje w projekt przodu EQS. Tam, gdzie w innych przypadkach montowane są duże i czasem agresywnie zaprojektowane wloty powietrza, zmiany w elektrycznym sedanie są raczej dyskretne. Przedni zderzak został nieco bardziej ściągnięty, podobnie jak progi boczne i tylny zderzak – gdzie zintegrowano rodzaj małego dyfuzora.