10
Maj

BMW prezentuje i7 – elektryczny luksusowy sedan z myślą o Chinach

BMW zaprezentowało nową generację serii 7 oraz równolegle jej elektryczną wersję i7. Wyrażony w liczbach technicznych i7 jest najwyższym modelem całej serii. Jeśli chodzi o podstawową koncepcję samochodu, BMW wybrało zasadniczo inną drogę niż na przykład Mercedes ze swoim konkurencyjnym modelem EQS: podczas gdy firma ze Stuttgartu słynnie z rozdzielenia Klasy S i EQS w celu zbudowania elektrycznego sedana na bezkompromisowej platformie elektrycznej, BMW pozostaje wierne swojemu naciskowi na elastyczną platformę nawet w segmencie luksusowym. Model i7 jest częścią również całkowicie nowej serii 7. Oba modele mają wspólną platformę, a także wiele podstawowych elementów stylistycznych. Podstawowy model nosi nazwę BMW i7 xDrive60 i dysponuje mocą 400 kW. W modelu i7 zastosowano te same warianty modułowego układu napędowego, co na przykład w modelach iX xDrive50 oraz i4 M50, który również ma moc 400 kW: silnik “M” o mocy 190 kW jest montowany na przedniej osi, a silnik “L” o mocy 230 kW na osi tylnej. Oprócz czystych wrażeń związanych z przyspieszeniem i dostarczaniem mocy, konstruktorzy skupili się również na trakcji i stabilności jazdy. Inteligentne połączenie w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła z niezwykle szybko regulowanymi silnikami oraz innymi funkcjami napędu i podwozia ma na celu zapewnienie bezpiecznego zachowania podczas jazdy w niekorzystnych warunkach – nawet przy elektronicznie określonej prędkości maksymalnej 240 km/h.