21
Lis

Audi zmienia nazwę nowego e-trona quattro na Q8 e-tron

Audi zaprezentowało odświeżonego e-trona quattro i jednocześnie zmieniło nazwę elektrycznego modelu na Q8 e-tron lub Q8 Sportback e-tron. Oprócz odświeżenia wizualnego, nowe wydanie wyposażono w zoptymalizowaną koncepcję napędu, lepszą aerodynamikę, większą moc ładowania i pojemność akumulatorów. Nowe cechy zwiększają również zasięg WLTP do 582 kilometrów w SUV-ie i do 600 kilometrów w Sportbacku. Zasadniczo podstawa techniczna modelu pozostaje taka sama: mimo zmiany nazwy, Q8 e-tron bazuje na rozwiniętej wersji platformy silnika spalinowego MLB evo. Dopiero następca, który również będzie budowany w brukselskiej fabryce od 2026 roku, będzie oparty na czysto elektrycznej platformie z PPE. Dla obu typów nadwozia również będą dostępne trzy warianty napędowe: W bazowym modelu o numerze kodowym 50 moc w trybie boost wzrasta do 250 kW (zamiast 230 kW). W 55 pozostaje ona na poziomie 300 kW z obydwoma silnikami, a zarówno w 50, jak i 55 jest ograniczona do 200 km/h. Topowy model e-tron S z trzema silnikami stanie się w przyszłości SQ8 e-tron, ale pozostaje przy mocy boost 370 kW i dumnym momencie obrotowym 973 Nm.