27
Sie

Audi Skysphere concept to roadster o zmiennej długości nadwozia

Skysphere to sportowy roadster, który za naciśnięciem przycisku zmienia się w wielki samochód turystyczny, który jeździ sam, podczas gdy pasażerowie się odprężają — przynajmniej w teorii Skysphere ma klasyczne proporcje z długą deską rozdzielczą do osi, krótkimi zwisami, ogromnymi kołami i eleganckimi liniami. Ale jest również na wskroś nowoczesny, z nową interpretacją jednoramowej osłony chłodnicy Audi, która pełni również funkcję sygnatury świetlnej, komunikując tryb jazdy, a także stan naładowania samochodu. Lusterka boczne zostały zastąpione kamerami, a z tyłu, gdzie normalnie może znajdować się silnik, przezroczystą klapę pokazuje wykonany na zamówienie bagaż, który idealnie wpasowuje się w elegancki bagażnik Sama kabina również zmienia konfigurację w oparciu o tryb jazdy: w trybie autonomicznego zwiedzania kierowca i pasażer siedzą obok siebie, podczas gdy duże ekrany wyświetlają dzieła sztuki lub inną rozrywkę. W trybie sportowym kierownica wyłania się spod deski rozdzielczej, ekran po stronie kierowcy przesuwa się do przodu, a fotel kierowcy znajduje się nieco przed pasażerem, aby lepiej panować na drodze. Jednak cechą, która rzeczywiście wyróżnia nowe Audi jest zmienna w granicach 25 cm długość samochodu. Na wysokości przedniego słupka auto może zostać wydłużone do 5,19 m. Audi skysphere ma 465 kW mocy, czyli około 634 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dużo mocy, więcej niż Audi RS e-tron GT. Moc przekazywana będzie wyłącznie na tyle koła i tam też znajduje się elektryczny silnik. Pojemność baterii – ponad 80 kWh i zasięg ponad 500 km. Przyspieszenie do 100 km/h, mimo 1,8-tonowej masy auta, wynieść ma niespełna 4 s