23
Lip

Nowa generacja technologii samochodów elektrycznych koreańskiej firmy robi wrażenie w prawie każdym obszarze: od wydajności po szybkość ładowania. Hyundai Ioniq 5 to pierwszy samochód, który zaprezentuje technologię EV drugiej generacji koreańskiej marki. Przy długości 4635 mm i szerokości 1890 mm, Ioniq 5 jest dłuższy i szerszy niż średniej wielkości SUV Hyundai Tucson. Podłoga jest prawie całkowicie płaska, a pasażerowie z tyłu mają dużo miejsca na nogi. Ioniq 5 ma zintegrowane klamki do drzwi. Po wciśnięciu rozkładają się, niestety nie wtedy gdy podchodzi się z nimi do nich z kluczem w kieszeni. Topowa wersja ma akumulator o pojemności 73 kWh. Jego zasięg określono na 470-480 kilometrów. Czas ładowania określony to 4,5 minuty dla zasięgu 100 kilometrów, a średnia moc ładowania zakresie od 20 do 80 procent to około 150 kW.Ioniq 5 ma obok siebie dwa wyświetlacze, które w przeciwieństwie do Mercedesa nie udają jednego „panoramicznego ekranu” Samochód posiada również dach fotowoltaiczny, dzięki któremu można zwiększyć zasięg. Niestety aktualnie generowana moc nie jest wyświetlana, co byłoby fajną funkcją Kolejną cechą jest wyświetlacz head-up, ale nie taki , który spotkamy w innych hyundaiach. Po raz pierwszy wykorzystano rozszerzoną rzeczywistość, która poszczególne wskazówki wyświetla na otaczającej infrastrukturze.